Ik ga voor God!

Jonge christenen tussen de 15 en 20 jaar vertellen in hun eigen woorden over hun geloof. Elk verhaal wordt gevolgd door een passende Bijbelstudie. Voor en door jongeren.

Ik zoek nog naar God. Het geloof betekent persoonlijk nog niet zo veel voor mij. Ik kan mijn vragen over het geloof delen met mijn vrienden. Nu zit ik in een klas waar niemand anders christen is. Mijn klasgenoten weten dat ik christen ben, maar we praten er nooit over. Ze zouden aan mij kunnen zien dat ik christelijk ben, omdat ik niet vloek. (Tim, 19 jr.)

Een bijzonder bijbelstudieboekje 15+, voor en door jongeren geschreven. Nieske Selles heeft 17 jongeren bereid gevonden hun eerlijke verhaal te doen over hun geloof,  en dit in eigen woorden te vertellen, hun twijfels, hun leven met God. Het zijn allemaal jongeren met een eigen verhaal, met hun creativiteit, hun begaafdheid, met down-syndroom, geadopteerd, gediscrimineerd, met hun struggles in het geloof, met hun passies en acties en met dingen waar ze mee te dealen hebben, zoals een tumor en rouw/verdriet door overlijden.

Voorafgaand aan elk persoonlijk verhaal zie je een foto van de jongere, met een citaat uit hun verhaal. Telkens kom je in hun verhaal tegen welk Bijbelgedeelte / bijbels persoon of welke tekst veel betekenis voor hem/haar heeft. Dit wordt telkens aangevuld met een op jongeren gerichte Bijbelstudie over dit gedeelte van Nieske Selles. Deze Bijbelstudies zijn telkens geschreven volgens het stramien: Bijbeltekst, kort verhaal, gebed, extra toelichting, een vraag, en tips om zelf te bidden en te danken.

Een mooi, bijzonder boekje, dat inspirerend kan zijn voor andere jongeren, waarbij je op een laagdrempelige manier Bijbelstudies kunt doen en nadenken over een Bijbeltekst. Door de Bijbelstudies leer je hoe je zelf kunt bidden en danken.

Fragment uit verhaal van Anna:

Anna (15jr.)is de enige christen in haar klas:

Ik hoef mijn vrienden niet te overtuigen van het geloof in God. Die keuze moeten ze zelf maken. Ik vind het wel belangrijk dat ze de liefde van Jezus kennen en daarover gehoord hebben. (…)

Als ik er zo over vertel stellen mijn vrienden mij veel vragen, omdat ze op die manier nog nooit over God hebben horen praten. Ze stellen God voor als een oude man op een wolk en de kerk als een oud gebouw met oude mensen die een oud lied zingen. Ik vind het leuk om ze een ander beeld mee te geven’. (…)

Vraag: Vaak stellen niet-christenen aan een christen de vraag’ Hoe zit het dan met God? Hij kan toch alles? Waarom maakt Hij dan geen eind aan alle ellende in de wereld? Wat zou jouw antwoord zijn? Praat er eens over met je ouders, een jeugdleider of een docent.

Zelf bidden en danken: Bid vandaag voor christelijke jongeren die er alleen voor staan. Bid dat ze moedig en sterk zullen zijn als ze de enige christen zijn in hun klas/omgeving.

Een vlotte handzame paperback, heel fris vormgegeven, met leuke belettering in blauw/zwart, foto’s van de deelnemende jongeren, overzichtelijke indeling en ruimte voor notities achterin.

Een inspirerend boekje voor jongeren-lezers, voor leiders van gespreksgroepen voor tieners/jongeren. Ook heel geschikt als belijdenisgeschenk.

AP

 

BESTEL ONLINE

https://christelijkekinderboeken.kameel.nl/producten/boeken/kinderen-en-young-adult/young-adult-15-1/bijbelse-dagboeken-3/ik-ga-voor-god:9789026623370

Boekgegevens

Titel:

Ik ga voor God!

Jaar van uitgave:

2020
2020

Aantal pagina’s:

160
160

Uitgeverij:

KokBoekencentrum uitgevers
KokBoekencentrum uitgevers

Prijs:

17.99 (actuele prijs klik Bestel online)
17.99 (actuele prijs klik Bestel online)

Deel deze recensie

Follow Me On Instagram

Het Platform Christelijke Kinderboeken promoot het christelijke kinder- en jeugdboek en reikt ieder jaar de EigenWijsPrijs, Het Hoogste Woord en de #YAP uit.

Zoeken

Iets kwijt? Vind het hier ...

© 2023, Alle rechten voorbehouden.