Boekdetails

Jij bent de mooiste

Bijbels dagboek voor meiden van nu

  • Auteur: Corien Oranje, Jeanette Molema, Mariska Vos, Marlies Medema, Theanne Boer, Ineke Zuidhof, Miranda Tollenaar, Maaike Ymkje de Jong, Karlan van Ieperen, Brigitte Wolthuis
  • Jaar van uitgave: 2013
  • Prijs: 14.50
  • Pagina's: 320
  • Uitgeverij: Benjamin
  • ISBN: 978 90 86010967

Als jij mijn (tiener/puber) dochter was, gaf ik je dit bijbels dagboek.

Een mooi, eigentijds dagboek over onderwerpen die jonge meiden interesseren. Over hoe je eruit ziet, over eerlijk zijn, God, vrienden en vriendinnen, liefde, vakantie, seksualiteit. En mocht je wat te kritisch op jezelf zijn: kijk ‘s in het (bijpassende) spiegeltje, want ‘jij bent de mooiste’.     P.s. hopelijk komt er ook gauw zo’n dagboek voor jongens uit..

Wat vind je in dit dagboek?

Je ziet een vlotte paperback met een leuk omslag: vrolijk, gezellig, sfeervol! Er staan 312 stukjes tekst in, die geschreven zijn door tien verschillende vrouwen, meest moeders.

Zijn het lange teksten met veel Bijbelteksten?
Nee, telkens een kort stukje tekst geschreven voor jou, met een boodschap voor jou, met een oneliner, een Bijbeltekst en een gebed. De tekstjes gaan over onderwerpen waar je waarschijnlijk wel ‘s aan denkt. Bijvoorbeeld: over eerlijkheid, milieu, Gods trouw, je geloof laten zien, familie/gezin, kiezen, liefde, lijden & dood, naar God luisteren, rijk & arm, seksualiteit, school, vakantie, vriendinnen, vrijheid, hoe je eruit ziet, denken & doen. Al deze onderwerpen staan in een register achter in het boek, zodat je – als je dat wilt – op onderwerp kunt zoeken.

Geef ‘s een voorbeeld…
Op blz. 174 lees je een stukje in het thema School, getiteld ‘Gods kind’. Bovenaan de bladzijde lees je de oneliner, deze keer van Loesje ‘Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik denk dat ik maar gewoon blijf wie ik ben’. Tja, best wel een goeie, he.
In het stukje lees je bijvoorbeeld ‘….het belangrijkste is dat je weet wie je bent. ‘Wie ben ik? is een grote vraag. Maar God heeft er een antwoord op. hij wil dat je zijn kind wordt. Als je gelooft dat je een kind van God bent, wil God je helpen te ontdekken wat bij je past. Pas als je weet dat je Gods kind bent, kom je tot volle ontwikkeling.
In rood lees je dan een bijbeltekst: ‘...en hij heeft ons naar zijn wil en verlangen voorbestemd om in Jezus Christus zijn kinderen te worden’. Efeze 1: 5.
In donkerblauw staat het gebed: ‘Vader, soms is de druk groot om te moeten weten wat ik wil worden, terwijl ik het nog niet weet. Wilt u me helpen de juiste keuzes te maken? Dank u wel dat ik uw kind mag zijn. Wilt u me helpen dat steeds te ervaren? Amen.
(deze tekst is geschreven door Maaike Ymkje de Jong, MYdJ)

Never been kissed
Wat is er mis met je? Je hebt nog nooit verkering gehad én je hebt nog nooit gezoend. Andere meisjes hebben het ene vriendje na het andere, en weten precies hoe het allemaal moet. Hoe je met jongens moet praten zonder rood te worden. Hoe je je moet gedragen, zodat ze je leuk vinden. Wat voor kleren je aan moet, hoe je make-up moet gebruiken. Hoe je moet zoenen.
Om jaloers op te worden. En toch…

…wil je weten hoe dit stukje – van Corien Oranje – verder gaat….
koop dit dagboek of vraag het voor je verjaardag. Je krijgt er geen spijt van.

Aanrader voor meiden van nu, Jij dus.

AP

 

Koop dit boek bij je plaatselijke (christelijke) boekhandel

of

BESTEL ONLINE