Boekdetails

Sammie en zijn herder

  • Auteur: Susan Hunt
  • Illustrator(s): Corry Godbey
  • Jaar van uitgave: 2012
  • Prijs: 14.95
  • Pagina's: 49
  • Uitvoering: Gebonden
  • Uitgeverij: Brevier
  • ISBN: 9789491583070

Sammie en zijn herder is een prentenboek waarin Psalm 23, de bekende psalm van David ‘De Heer is mijn herder’ per vers in een verhaal is uitgewerkt voor kinderen. Zo kun je elke dag/avond een verhaal aan je kinderen voorlezen, waarbij je het vers herhaalt. Door het verhaal bij het vers zal deze psalm goed bijblijven.

Hoofdpersoon in deze uitgewerkte psalm is het schaap Sammie die heel blij is schaap te zijn bij een goede herder. Hij maakt kennis met een schaap aan de andere kant van het hek die er mager, arm en hongerig uitziet. Hij sluit vriendschap met het schaap-zonder-naam en noemt haar ‘Vriendin’. Vriendin ziet wel dat Sammie beter gras heeft, minder last van vliegen heeft en geen stenen in het gras heeft. Ook zorgt zijn herder goed voor hem. In tegenstelling tot de herder van ‘Vriendin’.

Het is heel mooi om op deze manier met kinderen met psalm 23 bezig te zijn. Elk hoofdstuk heeft als titel een versregel uit de psalm, bijvoorbeeld hoofdstuk 1 ‘Het Heere is mijn herder, mij zal niets ontbreken’. De verhalen zijn mooi van lengte, waarschijnlijk ongeveer vijf minuten voorlezen, waarna het hoofdstuk afsluit met een aantal teksten uit de Bijbel die bij het hoofdstuk passen. In elf hoofdstukken wordt het verhaal van Sammie met deze psalm verteld.

Een prachtige manier om met kinderen het geloof over te dragen in een liefdevolle God die als een goede herder voor je zorgt, die je meeneemt op je levensweg en die het beste met je voorheeft.

De Bijbelteksten waarnaar verwezen wordt, komen uit de Statenvertaling. Het boek is verzorgd vormgegeven met mooie ronde grote letters in de hoofdstuktitels en een vrij kleine voorleesletter. Bij elk hoofdstuk is een paginagrote illustratie opgenomen in vrij donkere tinten, aansluitend bij het verhaal.

Aanrader om thuis voor te lezen aan je kinderen en zo met Sammie psalm 23 mee te geven.

AP

 

Koop dit boek bij je plaatselijke (christelijke) boekhandel

of

BESTEL ONLINE